Kenapa Blog saya Tiada Di search engine?  

assalamualaikum ,

Pertanyaan di atas mungkin menjadi persoalan utama kepada para blogger.Adakah blog yang anda tulis terdapat di dalam search engine? Persoalan ini amat penting bagi membolehkan para pengunjung dari negara luar menemui blog anda melalui search engine seperti yahoo,google,altavista dan sebagainya. Mungkin masih ramai antara kita tidak mengetahui bahawa jumlah keseluruhan search engine terdapat di dunia ini melebihi 350 buah dan apakah para pengunjung dari serata dunia mampu menjejaki blog anda melalui kesemua medium ini.

Untuk itu hari ini saya akan membantu anda semua untuk memasukkan web site anda di dalam search engine.Apa yang anda perlu lakukan hanyalah klik di banner sebelah ini dan masukkan alamat website anda di situ. Anda boleh juga check SEO,keyword,meta tag dan pelbagai maklumat lain di situ (http://www.submitexpress.com/) .Perkhimatan memasukkan website anda ke dalam search engine adalah percuma.Melalui perkhimatan submitexpress ini,website anda akan dimasukkan ke dalam lebih 350 search engine di seluruh dunia.

setelah anda masukkan alamat web site anda di dalam submitexpress, dalam beberapa hari pihak submitexpress akan menghantar email susulan di dalam email anda sebagai pengesahan.Anda juga akan mendapatkan email daripada syarikat search engine lain untuk meminta pengesahan anda memasukan website anda di dalam search engine mereka. Setelah anda mengesahkan email itu, secara automatik web site anda di berada di dalam search engine mereka dan peluang web site anda di jumpai di search engine adalah tinggi bergantung kepada meta tag dan keyword yang anda pakai.

Bagi mereka yang menggunakan akaun blogger, blog anda secara automatik akan di masukkan ke dalam search engine google. Namun, keyword yang dipakai oleh akaun blogger anda bergantung kepada isi kandungan anda. Inilah sebabnya mengapa blog anda sukar di temui kerana keyword tidak di pilih oleh anda sendiri.Kebiasaannya keyword memang tidak di sediakan bagi akaun blog yang percuma.

untuk memeriksa maklumat website anda sila klik di sini---------> PERIKSA

anda juga boleh memasukkan website anda di web Ring , yahoo dan dan lain-lain lagi.

sekian sahaja buat kali ini.. Jika terdapat sebarang kesilapan,pertanyaan dan cadangan boleh di di perbetulkan di ruang komen. Kita saling berkongsi maklumat untuk kemajuan bersama.Terima kasih

clik the link to submit your website at

1) jayde.com,
2) webring.com,
3) submitexpress,
4) yahoo

AddThis Social Bookmark Button

8 comments

Post a Comment