Oh Durian Tunggalku.. :(  

Aku betul2 tak faham bila agaknya masalah dkt Durian Tunggal Nak Selesai. Mau taknye aku geram, time hujan je sakit hidung dengan tekak aku tahan bau ayam.. Macam nak kena stroke di buatnye.. Bau busuk mengalahkan tempat pembuangan sampah.. Memang aku sanggup duduk dekat dewan kuliah @ makmal dari keluar menghirup bau ayam tu.. Kenapa lah diaorng tak nak pindahkan reban tu? Gilalah.. Kalau jadi lah buat asrama dekat D.T tu, aku tak taulah.. mau mati sesak napas semua budak utem ni..
Fkekk pun hairan aku tengok.. Bilik kosong punya lah banyak.. baiklah dibuat surau.ade gak faedah.Ni bilik tuto dekat atas tu dijadi kan bilik tido.. he he sebab gelap & sunyi.. Tp time nak semayang, kena beratur panjang2..Tempat mesin kedatangan pun sama.Sem lepas beriya pakai, sem ni dah jadi perhiasan je..Minta student tukar kad matrix, tp mesin t takleh pakai.. Ish.. menyusahkan betullah..Library pun semakin lama semakin sempit.Duduk dalam dah macam pasar.bising..bila lah nak besar kemudahan tu?
Cafe di D.T pun hairan aku tengok.Kenapa makanan selalu kurang? Pengurusan jangan cakap lah..lemah..Lalat punya lah banyak.. Tempat duduk pula kurang..yela, mana taknya.. bila masuk time rehat je..student takde tempat nak lepak..pondok ade satu je..Tp selamatlah dkt fkekk dah dibnyakkan kerusi..boleh gak duduk2.klo dulu memang aku kerja tido dkt bilik gelap je.. ha ha xde port lain dah.nak balik asrama/rumah jauh.. tu je lah tempatnya.
Banyak lagi yang aku tak faham dengan Utem ku ini.. Kenapa di Fkekk tangga ade, tapi laluan tak ade? kdg2 aku terfikir gak,tangga dekat tengah2 tu boleh lalu ke tak? korang perasan tak. Kenapa pula floor 3 & 4 tak digunakan? Kenapa perlu di biarkan kosong...Bas pula kenapa kdg2 terlalu lambat nak gerak.. Kami kadang2 terpaksa tunggu lama , Tp tempat menunggu tak ade.. terpaksa berpanas klo tengah hari.. Kalau taknak pun, duduk dekat Cafe..Mcm mane Cafe x jadi padat & student nak makan pun takde tempat....?Wajarkah FKEKK & FKE berkongsi Cafe yang sama, & waktu rehat yang hampir serentak.. Yang hairan tu, Library pun terpaksa kongsi.. kesian kdg2 tgk bdk FKE menapak jauh semata-mata nak print report @ assignment..

SEBAGAI MAHASISWA AKU BUKAN MERUNGUT.TAPI AKU MENGHARAPKAN HAK & KEADILAN KEPADA KAMI SEBAGAI PELAJAR. KITA MAHASISWA UTEM MAHUKAN KESELESAAN KERANA KAMI JUGA MEMBAYAR YURAN SEPERTI MAHASISWA UNIVERSITI LAIN.PERLU DI INGAT BAHAWA KAMI SANGGUP BERHUTANG DGN PTPTN & DI IKAT BERPULUH TAHUN LAMANYA SEMATA-MATA UNTUK SEGULUNG IJAZAH @ DIPLOMA. BERIKANLAH HAK KAMI UNTUK MENDAPATKAN KEMUDAHAN YANG SEMPURNA. MPP, PERTAHANKANLAH HAK KAMI.. TUNJUKKANLAH KEPRIHATINAN ANDA KEPADA PELAJAR2 UTEM.

AddThis Social Bookmark Button

17 comments

Post a Comment