Keraguan Tentang Rakan Siswa  

"RakanSiswa.com adalah suatu ruang untuk meninjau isu-isu mengenai siapakah Tuhan, dan bagaimana rasanya mengenali Tuhan. Website nih mcm gerakan dakwah kristian je? Sasarannya pelajar universiti tempatan. Laman web ini dalam bahasa melayu. Guna perkataan Allah, bagi megelirukan org.

Antara tajuk yg mengelirukan:
Apakah Yesus adalah Tuhan?
Jwpn dlm website tu:
Kita boleh memperolehi pengertian atau kesimpulan bahawa Yesus adalah Allah yang tidak dapat dilihat, telah menunjukkan diri-Nya sebagai Peribadi yang dapat dilihat.
Nauzubillah, sapa2 ada info pasai website nih, tlg share.
p/s: hati2 la ngan website2 skrg, contoh macam rakan siswa nih, guna nama utk menarik visitor je. Padahal isi kandungan xda kena mengena dengan siswa. pastu, perkataan ALLAH digunakan dan di sama kan ngan yesus."

Dipetik dari buletin 'friendster'

adakah ini yang dimaksudkan dengan rakan siswa?
anda mungkin sekumpulan pedebat yang bagus.tapi tiada sebab untuk mengunakan nama 'rakansiswa' sebagai alamat website untuk mengpopularkan website anda.
secara keseluruhannya memang tiada apa2 kandungan tentang perkembangan, isu semasa, berita dan info tentang mahasiswa di negara kita di dalam website ini.

hanya ingin menarik minat pembaca dikalangan mahasiswa (beragama islam, buddha, hindu dan sebagainya yang selain dari kristian) anda mengunakan nama 'rakansiswa' sebagai tajuk utama.

kepada semua mahasiswa, berhati-hati dengan dakyah seperti ini, terutama muslim.
kepada muslim, jangan mudah terpedaya dengan adanya website seperti ini.

Copy paste dari : Forum Ansara Serting

Komen : Saya rasa mungkin ramai yang sudah tahu mengenai kewujudan laman web ini. Namun begitu, mungkin banyak lagi laman web yang mempunyai tujuan yang sama yang kita tak perasan. So, berjaga-jagalah.

AddThis Social Bookmark Button

2 comments

Post a Comment