SELAMAT KE LATIHAN INDUSTRI  

Di sini aku ingin mengucapkan selamat ke latihan industri buat semua mahasiswa UTeM yang bakal bermula pada 1hb Dec 2008 - 16 April 2009. Semoga selama 5 Bulan berada di persekitaran baru akan menjadikan anda mahasiswa yang lebih cemerlang dan mendapatkan pengalaman yang berharga.ha ha akhirnya satu semester tidak perlu lagi mengadap buku dan jumpa pensyarah.Utamakan keselamatan,hargai masa terluang,jimatkan duit elaun untuk psm nanti.he kepada yang tak dapat elaun,xpelah.Janji ade tempat industri ok lah. Doalah banyak2 kementerian Pengajian Tinggi (KPT) bagi elaun RM500 nanti walaupun dengar khabar tahun ni tak dapat :'(

p/s: Memandangkan aku pun kelatihan industri, maka aku serahkan blog ini kepada ikhwan dan ajim. Semoga menbawa blog ini kearah yang lebih positif dan menambahkan lebih ramai ahli. kepada mereka terpilih, sila ym sy di sukrulnizam@yahoo.com jika terdapat masalah.Terima kasih.

p/s: Untuk entri mengenai LI ini , di sini aku ingin menambah beberapa pekara penting kepada rakan-rakan yang menjalani latihan industri selama 5 bulan ini.Pengalaman aku semasa LI adalah sesuatu yang cukup berguna dan akan ku kenang sehingga aku bekerja.Hal ini kerana di LI, aku mendapat pengalaman bekerja, berbincang dalam mesyuarat, cara menyelesaikan masalah, komunikasi dengan pekerja dari level bawah hingga atas, kepimpinan dan juga pengetahuan teknikal yang berbeza semasa belajar di universiti. Selain itu, jika kita bernasib baik akan diberi peluang untuk terlibat dalam beberapa projek besar di kilang yang mana mungkin kita boleh memilih projek tersebut sebagai tajuk PSM kita.Perkara ini berlaku kepada aku, di mana tajuk PSM aku adalah tajuk projek semasa aku di LI. Pihak Fakulti sememangnya menggalakkan pelajar mencadangkan tajuk untuk PSM dan tidak mengharap tajuk daripada pensyarah.Kita juga boleh menghasilkan sendiri projek semasa di LI dengan menghasilkan beberapa proposal untuk meningkatkan produktiviti pengeluaran atau mengurangkan kos industri.Ini sekaligus akan membuka mata pihak industri akan kemampuan dan kreativiti pelajar UTeM bekerja dan mencadangkan idea yang berguna kepada pihak industri.-ikhwan-
Anyway,Enjoy your Internship Training !!!!

AddThis Social Bookmark Button

12 comments

Post a Comment